Bir mürşide bağlanmak gerekir mi?
Risale-i Nur, tam anlamıyla kamil önderin kapsamına girer; bir şahsa veya bir tarikat şeyhine bağlanması gerekmez. Ancak Nur talebesi olup eski hocasını kaybetmek istemiyorsa, ikisine de bağlı kalabilir ve bu Risale-i Nur’a zarar vermez.
Mürşid farz mıdır?
Bir kimse Allah’ın rızasını hak ediyorsa, cennette Allah’ı görmekle de şereflenecektir. Bir lidere uyma zorunluluğu yoktur.
Bir şeyhe bağlanmak doğru mu?
Bir Müslümanın bir tarikata, cemaate veya şeyhe katılması şart değildir. “Bir tarikat, şeyhi veya cemaatine bağlı değilse, İslam’ı yaşayamaz.” Bunu söylemek doğru değildir.
Dinimizde mürşid var mı?
Doğru yol ilimle bulunur, ama ilmi öğreten de öğretmendir, üstaddır. Hem Allahu teâlâ hem de Allah Resulü birer mürşittir. İmam-ı Azam ve İmam-ı Şafii gibi Ehl-i Sünnet âlimleri birer mürşit olduğu gibi, Abdülkadir-i Geylânî ve Şah-ı Nakşibend gibi evliyalar da birer mürşittir.
Şeyhlere inanmak şirk mıdır?
Bazı şeyhlerin ve evliyaların hem hayattayken hem de öldükten sonra güç sahibi olduklarına ve onların hayır dualarını aradıkları ve Allah’tan şefaat dilemek için onları aracı kıldıklarına inanılır. Bu da açık bir şirktir.
En büyük mürşid kimdir?
En doğru ve en büyük lider Hz. Muhammed’dir (s.a.v.).
Mürşide nasıl hitap edilir?
Üstat, öğrencinin eğitimindeki rolü nedeniyle manevi bir baba olarak kabul edilir. Aslında, lidere de baba olarak hitap edilir.
Mürşid müridini görür mü?
Tasavvuf eğitimi büyük ölçüde talebe ile üstat arasındaki birliğe dayanır. Hz. Peygamber ile sahabeleri arasında olduğu gibi, lider talebelerine genel olarak İslam’ın, özel olarak da tasavvufun prensiplerini örnek olarak öğretir.
Said Nursi Mürşidi Kamil mi?
Bizce; Bediüzzaman Said Nursi bu son asrın müceddidi ve mükemmel önderidir. Bunun en güzel delili; Risale-i Nur ve onun insanlığa olan iman hizmetidir. Bu asrın şartlarını ve şartlarını iyi okursanız bu asrın doktorunun kim olduğu ortaya çıkar.
Şeyhlerden tövbe almak doğru mu?
Soru: Şeyhlerden tövbe alan kişi şirk işlemiş olur mu? Cevap: Evet, şeyhlerden tövbe alan kişi Allah katında şirk işlemiş olur! Çünkü kişi günah işlediğinde kendisini yaratan Rabbine tövbe etmiş olur. Kendisi ile Rabbi arasında aracı yapmaz!
Tarikatlar islama uygun mu?
“2. Ayet, kutsallık ışığının ve cesaret sırrının sahibi olan Hazreti Ali bin Ebi Talib’e dayanan “Zikr-i Jahri” (açık zikir) uzmanlarının dayandığı Kuran hükmüdür. Bu durumda mezhepler ve İslam dini, içinde
Tasavvufta şeyhe bağlanma ne demek?
Tasavvuf literatüründe şeyh, şeriat, mezhep ve hakikat ilimlerini inceleyen ve bu alanlarda söz sahibi olan kişidir. Bunlara ayrıca bir şeyhe bağlı olup Seyr-u Suluk’larını tamamlayan kişiler de denir. Bu rütbeye ulaşan kişilere Şeyhü’l-Arifin denir.
Mürşit farz mı?
Konumuz: Mürşidlik vazifedir.
Kadın mürşit var mı?
İslam’ın 1. ve 2. yüzyılları. Kadın dervişler, zahitlik ve zahitlik dönemlerinin Sufi hareketlerinde bulunur. 12. yüzyılda, localarda erkekler ve kadınlar bulunduğunda, kadınlar da “mentor” olurlardı ve localarda çok sayıda kadın ve erkek öğrenci vardı.
Mürşid müridi nasıl terbiye eder?
Kendi reisinden başkasını umursamaz, başka yerlere ve sohbetlere gitmez, kendi reisinin sohbetini sürdürür. Efendisine verdiği söze göre hareket eder ve özgüvenini disiplin altına almak için her zaman alçak gönüllü kalır. Sohbet ve şefkat adabını öğrenir ve ona göre davranır.
Mürşid gerekli midir?
Buna karşılık şöyle der: Tasavvuf ve tarikat şeyhlerini manevi önder olarak tanımak ve varlığımızı, söz ve davranışlarımızı onların hidayet ve işaretlerine göre düzenlemek şeriata uygun, güzel ve hatta herkes için gerekli bir husustur.
Şeyhlerden tövbe almak doğru mu?
Soru: Şeyhlerden tövbe alan kişi şirk işlemiş olur mu? Cevap: Evet, şeyhlerden tövbe alan kişi Allah katında şirk işlemiş olur! Çünkü kişi günah işlediğinde kendisini yaratan Rabbine tövbe etmiş olur. Kendisi ile Rabbi arasında aracı yapmaz!
Mürşide nasıl hitap edilir?
Üstat, öğrencinin eğitimindeki rolü nedeniyle manevi bir baba olarak kabul edilir. Aslında, lidere de baba olarak hitap edilir.
Mürşid müridi nasıl terbiye eder?
Kendi reisinden başkasını umursamaz, başka yerlere ve sohbetlere gitmez, kendi reisinin sohbetini sürdürür. Efendisine verdiği söze göre hareket eder ve özgüvenini disiplin altına almak için her zaman alçak gönüllü kalır. Sohbet ve şefkat adabını öğrenir ve ona göre davranır.